FAQ

Veelgestelde vragen

Kan ik zonder verwijzing van een arts bij een huidtherapeut terecht?

Voor een behandeling bij de huidtherapeut heb je geen verwijzing van de arts nodig. Om voor vergoeding in aanmerking te komen vragen sommige verzekeringen een verwijsbrief van de huisarts of dermatoloog.

Worden huidtherapeutische behandelingen vergoed?

De vergoeding voor behandelingen door een huidtherapeut kan erg variëren. Deze is bijvoorbeeld afhankelijk van de behandeling die je ondergaat of welke verzekering je hebt afgesloten. Vaak dien je wel aanvullend verzekerd te zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding. Informeer bij je verzekeraar welke behandelingen vergoed wordt.

Wat is het verschil tussen een huidtherapeut en een schoonheidsspecialist?

Een huidtherapeut behandelt de beschadigde huid of een huidaandoening. Een huidtherapeut is een paramedicus. Dit houdt in dat de titel ‘Huidtherapeut’ wettelijk beschermd is. Een schoonheidsspecialist verzorgt en verfraait de ‘gezonde huid’ en de meeste verzekeringen vergoeden veel behandelingen die uitgevoerd worden door een schoonheidsspecialist niet.

Hoe weet ik of iemand een erkend huidtherapeut is?

Een erkende huidtherapeut is kwaliteit geregistreerd en lid van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH). Erkende huidtherapeuten vind je op www.huidtherapie.nl. Onder de ledenlijst kun je lezen welke huidtherapeuten lid zijn van de NVH. De huidtherapeut van Womanskin Clinics is aangesloten bij de ‘Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten’ (NVH) en geregistreerd in het ‘kwaliteitsregister paramedici’ (BIG).

Hoe kan ik bij Womanskin Clinics mijn vragen stellen?

Je kunt je vragen telefonisch, via WhatsApp of per e-mail stellen. Wanneer de huidtherapeut telefonisch niet bereikbaar is kun je gebruik maken van de ‘bel mij terug service’.

Hoe wordt bij Womanskin Clinics de betalingen uitgevoerd?

Direct na de behandeling wordt van je gevraagd om de betaling contant uit te voeren. Achteraf betalen is helaas niet mogelijk.

Wat gebeurt er als ik mijn afspraak niet kan nakomen?

Je kan je afspraak telefonisch annuleren of wijzigen. Dit dien je minimaal 24 uur van tevoren te doen. Niet nagekomen afspraken wordt voor een deel in rekening gebracht.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH